Trebuie sa stii ca:

 

  • Ortopedic nu inseamna si confortabil. Fermitatea fiecarei saltele este atent studiata, astfel incat sa nu fie afectat confortul. Sunt intotdeauna combinate spume de diferite densitati pentru a beneficia de confort maxim. Cu cat densitatea este mai mare, cu atat te vei bucura de un produs de o calitate mai buna.
  • Minim 3,5cm memory foam ca sa te poti bucura cu-adevarat de confort. Un strat de spuma cu memorie mai mic de 3,5 cm nu iti permite sa simti cu adevarat beneficiile acestui material revolutionar. De aceea, majoritatea saltelelor din colectia Salterra au minimum 4 cm de spuma cu memorie de forma.
  • Cel putin 18cm inaltime pentru o buna sustinere. Acordam o atentie deosebita inaltimii saltelei. Inaltimea saltelelor noastre variaza intre 19-30 de centimetri. Calitatea saltelei creste odata cu inaltimea acesteia. Pentru un minimum de confort, salteaua trebuie sa aiba cel putin 18centimetri.
  • Mai multe straturi incluse in matlasare = mai mult confort. Gradul de confort al saltelei si senzatia de moliciune placuta la atingere depind si de numarul de straturi incluse in matlasare. Cu cat numarul acestora creste, cu atat este mai mare senzatia de confort pe care o simti atunci cand te intinzi pe saltea.
  • Daca alegi un model de saltea diferit de cel pe care ai fost obisnuit sa dormi pana acum, este posibil sa ai nevoie de cateva zile pentru a te acomoda cu noua saltea.

Somn Usor

 

Trebuie sa stii ca:

  • Atunci cand ne intindem pe pat, greutatea corpului nostru e distribuita in zona capului, in cea a umerilor, la mijloc si in zona calcaielor. Aceste zone sunt supuse unei presiuni importante, iar principalul efect este acela ca sangele nu mai circula corespunzator. Pentru a-si reface echilibrul, organismul reactioneaza, iar noi ne schimbam pozitia in somn pentru a reduce presiunea acumulata. Aceasta reactie fireasca a corpului ne strica somnul: fiecare intoarcere si rasucire ne intrerupe odihna,iar acesta este unul dintre principalele motive pentru care dimineata ne trezim cu o acuta senzatie de oboseala.
  • Ca sa scapi de diminetile in care te trezesti la fel de obosit precum te-ai culcat, tine cont ca toate zonele corpului au nevoie de sustinerea completa a suprafetei pe care te intinzi. In acest fel, greutatea si presiunea se distribuie echilibrat. Un somn odihnitor e dat de:
    • Pozitia naturala si sanatoasa a coloanei (e oferita de produsele din poliuretan cu densitate mare).
    • Buna circulatie a sangelui, care presupune ca, peste noapte, muschii si nervii nu sunt sub presiune (o suprafata de dormit cu memory foam este solutia).

Trebuie sa stii ca:

  • Nevoia de odihna difera de la om la om. In general, cei mai sanatosi adulti au nevoie de o medie de 8 ore de somn pe noapte. Psihologii si alti oameni de stiinta avertizeaza ca lipsa de somn si de odihna iti pot afecta creierul si sistemul nervos, aparatul cardio-vascular, functiile metabolice si sistemul imunitar;
  • In situatii extreme, lipsa de somn odihnitor poate duce la insomnie patologica, hipertensiune, accident cardiac, depresie, obezitate sau alcoolism;
  • Una dintre cele mai des intalnite cauze ale accidentelor rutiere este lipsa de somn odihnitor. Bolnavi de insomnie nediagnosticati sau oameni care dorm mai putin si mai prost decat le cere organismul provoaca ingrijorator de des tragedii pe sosele.

SFATURI pentru un somn usor:

  • Dormitorul tau trebuie sa fie un spatiu confortabil, linistit. Culorile din camera in care dormi – de la pereti pana la asternuturi – trebuie sa fie placute tie si linistitoare.
  • Cum patul e cel mai confortabil loc din casa, cel mai bine ar fi sa il pastrezi exclusiv pentru dormit. Incearca sa nu lucrezi din pat si sa nu te uiti la TV inainte sa adormi, activitati care isi lasa amprenta asupra calitatii somnului. Nu vrei sa asociezi dormitorul cu serviciul, nu-i asa? Si nici sa adormi cu imagini si sunete vajaindu-ti prin cap!
  • Pare gluma, dar e ceva serios! Asigura-te ca iti place patul in care dormi, cu fiecare lucru care il alcatuieste: o saltea confortabila mai ferma sau mai moale care se potriveste cel mai bine greutatii tale corporale, in functie de preferinta, perna care iti sustine capul exact asa cum ai nevoie si pilota care iti ofera constant temperatura optima, in functie de nevoile tale. Daca te ia tremuratul in somn ori simti ca te sufoci de cald, sigur te vei trezi nu doar nervos, ci si obosit!

MICI TRUCURI PENTRU UN SOMN USOR:

  • Evita cafeina inainte de culcare.
  • Seteaza-ti alarma ceasului la ora potrivita, astfel incat sa stii ca atunci cand suna, chiar este timpul sa se trezesti.
  • Fa o baie fierbinte inainte de a merge la culcare.
  • Opreste-te din lucru cu cel putin o ora inainte de culcare, astfel creierul tau are timp sa se relaxeze.
  • Asculta un CD cu muzica de relaxare.
  • Evita gustarile inainte de culcare.
  • Pastreaza zona de dormit in intuneric.
  • Poarta sosete in pat.
  • Citeste un capitol dintr-o carte care iti place.
  • Pastreaza o temperatura moderata in dormitor